söndag 17 november 2013

Ojsan hela dagen försvann

Igår försvann hela dagen för att jag hade en dejt med Heepas kullsyster Heidi och sen blev jag och hundarna lite fotade av en granne också. det, och så vardagligheter som laga mat, bada barn, lägga barn och fixa med tvätt osv tog upp min dag. Men no worries, hinner jag inte blogga på dagen så gör jag det ju på kvällen/natten oftast, för i vanlig ordning har ju Tim somnat och sen vaknat nu på natten, och sen somnar han igen och går sen upp när Lucas ska till skolan ungefär. Så har det varit hela tiden när sambon varit borta. SÅDÄR mysigt med så lite sömn i sträck för mig som har så svårt att somna, men jag verkar börja vänja mig tror jag... :)

Nå. Här kommer några bilder från dagen, samtliga tagna av min granne.

Testade bara om de kunde tänka sig att hoppa upp på kanten, då hoppade de ner i stället! 

 Halvtrötta hundar i trappan vid fotbollsplanen en bit bort. Eller idrottsplatsen kanske är mer rätt.. 

 
(Bilden ovan visar jag bara för den är lite gullig.. när hundarna går i takt är de sjukt söta!)

Kullsystrarna Heidi och Heepa, kanske sista gången de leker tillsammans någonsin.

Heidi tittar in i kameran, Heepa har rumpan till. Så olika, ändå så lika...

Min fina tjej och jag uppe på "vårt" berg ett par minuter hemifrån. 

Såna här bilder är roliga att ha eftersom det finns så få på oss tillsammans...

Typisk Heepagrej, att slickas på hakan. Även det en detalj som jag är glad att ha på bild.

Heepas svårighet har alltid varit att kampa. Men här visar hon att hon KAN. 

Hur stor är Heepa egentligen? Tja, jag är 1,69.. 

Med båda hundarna på skolgården. Vi konstaterade att Heepa liknar hyenan Flin i Lejonkungen!

 Två olika approacher på samma sak. Chappo är lite lat, Heepa mer ambitiös.


Jag är glad att grannen ville ta sig tiden att gå med oss och fota lite, det funkar ju inte så bra att fota sig själv och djur tyvärr. Jag blir nästan lite full i skratt, för nu innan test har jag verkligen ansträngt mig för att få bilder på Heepa i "alla lägen" om hon inte kommer med hem igen. Skulle vara lite antiklimax om hon kom hem igen som någon sa. Ja på ett vis kan det nog kännas lite overkill, kanske men samtidigt är det ju så att jag vill gardera mig om hon inte får  hänga med oss igen. Hellre att jag tar onödigt många bilder innan test än att jag står utan om hon flyttar. 
Chappsingen finns ju kvar hos oss eftersom vi äger honom. Men lite bilder på båda tillsammans är ju alltid kul att ha också. Det är vad jag får jobba på sista två veckorna nu! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar